Fotowoltaika dla firm – sposób na obniżenie kosztów

Odnawialne źródła energii to sposób na ograniczenie wydatków, a jednocześnie metoda zadbania o nasze otoczenie. Prowadzenie działalności gospodarczej polega na uzyskaniu dochodu, a ograniczeniu kosztów. Bardzo ważne jest ograniczenie wydatków, które znacząco wpływają na wyniki finansowe firmy. Czy fotowoltaika dla firm to sposób na uzyskanie dodatkowych oszczędności w przedsiębiorstwie?

Fotowoltaika – co to jest?

Panele fotowoltaiczne zamieniają energię słoneczną na elektryczną. Ich działanie nie jest skomplikowane. Panele fotowoltaiczne składają się z modułów zbudowanych z licznych ogniw. Padające promienie słoneczne powodują, że wybijane są elektrony przez fotony. Powstaje różnica potencjałów i dzięki temu dochodzi do przepływu prądu stałego. Następnie zamieniany jest on na prąd zmienny, który może zostać wykorzystany do urządzeń elektrycznych w firmie.

Dlaczego warto korzystać z paneli fotowoltaicznych?

Koszty prądu dla firm to często bardzo duże obciążenie. Fotowoltaika dla firm daje szansę na redukcje miesięcznych płatności.

Większość instalacji fotowoltaicznych, na które decydują się firmy, to instalacje on-gird, które podłączone są do publicznej sieci zasilania. Dzięki temu przedsiębiorca może nadmiar wyprodukowanej energii oddać do sieci, stając się prosumentem. Zakład energetyczny jest zobowiązany do odkupienia nadwyżek energetycznych. Przedsiębiorca może być spokojny. Wyprodukowany nadmiar energii nie będzie zmarnowany.

Trzeba pamiętać, że fotowoltaika dla firm to również oszczędności podatkowe. Instalacja fotowoltaiczna podlega amortyzacji, która wynosi 10% w skali roku. Dodatkowo istnieje możliwość odpisania jej od podatku VAT. Długość życia paneli to nawet 30 lat. Jest to więc inwestycja długoterminowa, która przez wiele lat będzie przynosiła korzyści firmie.

Fotowoltaika dla firm to nowoczesne rozwiązanie, które ma na celu nie tylko obniżenie kosztów prowadzenia działalności, ale również dbanie o środowisko naturalne oraz stworzenie pozytywnego wizerunku firmy, która jest odpowiedzialna za swoje otoczenie.