Energie elektryczna dla firm – jak znaleźć dobrą ofertę?

Prowadząc działalność gospodarczą należy aktywnie poszukiwać sposobów na optymalizację kosztów działania. W przypadku wielu przedsiębiorstw cena za energię elektryczną sprawia, że rachunki za prąd są jednym z głównych kosztów prowadzenia działalności. W związku z tym warto zastanowić się, jak obniżyć cenę za energię elektryczną.

Zmiana sprzedawcy prądu

Chociaż mogłoby się wydawać, że przedsiębiorstwo nie ma większych możliwości, aby zmienić cenę energii elektrycznej to nie jest to prawda. Energia elektryczna dla firm (https://www.innogy.pl/pl/msp/) może być tańsza, jeżeli jest ona dostarczona przez odpowiedniego sprzedawcą. Właśnie z tego względu pierwszym krokiem, który powinna podjąć firma, jest znalezienie sprzedawcy prądu. Jak się do tego zabrać?

Wybór odpowiedniego sprzedawcy

Chociaż wielu przedsiębiorców nie zdaję sobie z tego sprawy, to obecnie w kraju działa niemalże setka niezależnych sprzedawców energii elektrycznej. Są to różnego rodzaju pośrednicy, przedstawiciele producentów energii elektrycznej czy też przedsiębiorstwa specjalizujące się w obrocie energią na rynku hurtowym. W praktyce nie ma większego znaczenia, który z podmiotów będzie sprzedawał energię elektryczną, ponieważ każdy z nich może zaoferować najatrakcyjniejszą cenę na rynku.

Wybór odpowiedniego sprzedawcy

Oczywiście w aktualnych warunkach nie ma możliwości skorzystania z oferty każdego sprzedawcy energii elektrycznej dla firm. Aby móc to zrobić sprzedawca musi mieć podpisaną Generalną Umowę Dystrybucyjną z Operatorem Systemu Dystrybucyjnego, który działa na obszarze funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Gdy pozna się już sprzedawców uprawnionych do oferowania energii na obszarze działania firmy można przejść do drugiego kroku, jakim jest porównanie oferty cenowej. Najważniejszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest, cena energii za 1 MWh .

Dodatkowo należy przyjrzeć się wszystkim kosztom ukrytym, które mogą być schowane pod takimi opłatami jak koszty operacyjne, koszty zmiany taryfy, czy też opłata handlowa. Z drugiej strony nie warto zwracać uwagi na opłatę dystrybucyjną, która jest dokładnie taka sama w przypadku każdego sprzedawcy w danym regionie.